Frågor?

Nedan är våra vanliga frågor. Föredrar du att prata med en person? Maila oss på info@sybotanica.com! Vi hjälper gärna till.

Återbetalningar & Returer

Återbetalnings- och returpolicy

Först och främst: om du har några problem vänligen kontakta info@sybotanica.com, vi har ett betyg på 4,8/5 Trustpilot av en anledning :)

Du är fri att returnera alla föremål (förutom levande ting som Levande mossa) 30 dagar efter det datum då du tog emot din beställning.

Även om du inte behöver berätta varför du vill återvända, skulle vi verkligen uppskatta det! Returer är 2,99 € för följande länder:
- Nederländerna
- Tyskland
- Frankrike
- Belgien
- Luxemburg

Skapa din returetikett här.

För andra länder betalar köparen för returfrakten och gör fraktsedeln. Beställningar kan returneras till:

Sybotanica BV
info@sybotanica.com
Arnhem, Nederländerna

Vi kommer att försöka behandla en återbetalning så snart vi tagit emot ditt paket. Tänk på att detta kan ta upp till 5 arbetsdagar efter att du tagit emot ditt paket. Det tar sedan ytterligare 1-5 dagar innan pengarna dyker upp på ditt bankkonto.

Observera att vid eventuella problem löser vi det utan kostnad! Kontakta oss på info@sybotanica.com

** Om fri frakt erbjuds över ett visst belopp, säg 50 euro, och om du returnerar en del av din beställning ger totalsumman under 50 euro, debiteras standardfraktkostnaderna

100 % nöjdhetsgaranti eller pengarna tillbaka!

100 % nöjdhetsgaranti! Vår mission är att göra dina växter glada.

Om vi mot förmodan misslyckas, kontakta oss eller returnera enkelt inom 30 dagar.

Fortfarande tveksam? Kolla våra Trustpilot-recensioner!

Frakt & Leverans

Vem skickar ni med?

Vi skickar med DPD & UPS, så du har alltid valmöjligheter!

Vad kostar frakten?

Priset på frakten anges på produktsidan och kommer att slutföras på kassasidan!

*Kontrollera alltid kassasidan för det slutliga priset, eftersom vikten på beställningen kan ändra priset

Särskilda länder
Schweiz - Endast grossist
Norge - Endast grossist

Hur lång tid tar det att skicka mina produkter?

Beställa före 16:30 på arbetsdagar för att få din beställning skickas samma dag.

Nederländerna - 1 dag
Belgien - 1 dag
Tyskland - 1-2 dagar
Frankrike - 1-2 dagar
Irland - 3 dagar
Danmark - 2 dagar
Österrike - 2 dagar
Luxemburg - 1 dag
Italien - 3 dagar
Portugal - 4 dagar
Spanien - 3 dagar
Sverige - 3 dagar
Finland - 4 dagar
Storbritannien - 2-3 dagar
Schweiz - Endast grossist
Norge - Endast grossist

*Observera att dessa tidsramar endast är uppskattningar och en fördröjning på 1-2 dagar är möjlig i vissa sällsynta fall.
Hör alltid av dig om det tar för lång tid!
*Det gör vi inte fartyg till Kanarieöarna
*Observera att vi skickar B2B till andra länder, vänligen kontakta oss om så är fallet.

Varför verkar det som om min beställning har levererats men faktiskt inte har levererats än?

Det finns några möjliga förklaringar. Börja med att se till att:
- Kontrollera spårningskoden som du fått i ditt e-postmeddelande för att säkerställa att den inte har levererats till dina grannar eller till ett lokalt postkontor.

Om detta inte är fallet, vänligen kontakta oss. Ibland kan föraren
inte leverera paketet. Vi kommer att lösa det åt dig.

Jag vill ändra mitt leveransdatum/min plats/mitt upphämtningsställe

Vanligtvis är det möjligt! Vänligen kontrollera spårningsmejlet du fick från fraktföretaget. De kommer att ge dig information om hur du ändrar den begärda informationen. Om du inte kan hitta det, tveka inte att kontakta vårt supportteam. 

Jag vill lägga till något till min beställning?

Det är mycket enkelt att lägga till en produkt till din beställning! Skicka bara ett e-postmeddelande till oss med ditt beställningsnummer (som SYB000) och de produkter du vill lägga till. Vi tar hand om resten. 

Observera att ibland är beställningen redan skickad, i så fall kan vi arbeta med dig för en passande lösning.

Hur spårar jag min beställning?

Yay! Din beställning är på väg. Du kommer att få ett e-postmeddelande med spårningskoden om några timmar. 

Hur fungerar frakten?

Efter att du har lagt din beställning kommer vårt team på Sybotanica noggrant att samla dina produkter.

För exakta leveranstider, kontrollera den specifika produktsidan. 

Observera att de annonserade leveranstiderna är de tider som ges till oss av din valda transportör, ibland kan det bli små förseningar.
Vänligen vänta 2 dagar efter den annonserade tiden innan du kontaktar oss. Din spårningskod som skickas via e-post ger dig de detaljer du behöver. 

Beställningar

Var kan jag hitta min faktura?

Du kommer att få ett orderbekräftelsemail med en nedladdningslänk till din faktura.

Min rabattkod fungerar inte

En rabattkod kan läggas till under kassan efter att du har angett dina adressuppgifter. 

Det finns några anledningar till att din rabattkod inte fungerar. Vänligen se till att:
- Du inte redan har en rabatt tillämpad (Du kan ta bort den genom att klicka på det lilla "x")
- Rabattkoden fortfarande är giltig.

Rabattkoden kan tillämpas på kassaskärmen. Om du fortfarande har problem, vänligen kontakta ossinfo@sybotanica.com

Produkter i min beställning är skadade eller saknas

Vi är ledsna att höra det!

Ibland går saker inte som planerat, men oroa dig inte. Berätta vilka produkter som saknas eller är skadade, ditt ordernummer (Ex. SYB0000) och relevanta bilder. Vi kommer att återkomma till dig så snart som möjligt med en passande lösning. 

info@sybotanica.com 

Vad är er granskningspolicy?

Vill du lämna en recension? Vi kommer att kontakta dig via e-post efter ditt köp! 

Vi gör vårt bästa för att säkerställa ärliga recensioner. Både för våra
kunder och oss själva. Vi vill ge en tydlig och transparent bild av kvaliteten på våra produkter och vårt varumärke.


Det enda sättet att uppnå detta är att visa faktiska recensioner som inte erbjuder något incitament överhuvudtaget.


Vi betalar inte någon för att lämna en bra recension eller ta bort en dålig. 

För att uppnå detta har vi samarbetat med Trustpilot, som
kontrollerar om recensioner är verkliga och ärliga. Vi visar också recensioner från tredjepartsplattformar som Etsy, Bol.com, Amazon och eBay. De tar ansvar för sina egna recensioner.

Vi tar aktivt bort falska recensioner; positiva eller negativa. Vi kontrollerar falska recensioner genom att verifiera om kunden faktiskt har gjort en beställning hos oss. 

Observera att vi erbjuder betalda incitament för videor skapade av influencers och kunder, som recenserar våra produkter och vårt varumärke. Vi kommer alltid att låta dig veta om detta är fallet. 


Att skapa detta innehåll tar tid och vi ersätter dem för det.

För specifik produktinformation, besök produktsidorna!

SYBASoil

Hur mycket jord behöver jag?

Kolla in vår krukvolymkalkylator eller kolla en krukas individuella produktsida.

Hur kan jag vara säker på att jag får rätt jord?

Titlarna på mixarna ger en bra uppfattning, men inkluderar inte alla växtarter. Använd vår guide för att hitta den perfekta jorden.

Kolla in den här: SYBASoil-guiden